DIN LUMEA LARGACase si calatorii din lumea larga

Orient express sau trenul unui vis

orient express4Intr-o lume a vitezei si a lui “acum”, trenul Orient Express se incapataneaza sa mearga incet si sa afiseze un lux nerusinat. A pleca in calatorie cu un tren de lux, urmas al Orient Express-ului, inseamna a trai altfel, mai intens: imprevizibila evadare in necunoscut, confort decadent la limita unei opulente deloc temperate, peisajele care se succed pe fereastra, voluptatea de a savura viata ca pe o felie de tort cu lingurita sau ca pe un roman cu final deschis, absenta dorintei de a ajunge la destinatie, ci dimpotriva sa savurezi fiecare secunda din calatorie, bucatarie gourmet, candelabre de cristal, bai complet echipate, adesea cu robinete din aur, sali de consiliu, separeuri comparabile cu cele de la Ritz, sunt tot atatea motive ca macar o data in viata sa urci la bordul unui asemenea tren.

Orient Express-ul nu este doar un tren, este o frumoasa poveste. O poveste a fiecarui pasager, care pentru un timp a fost oaspete la bordul unui asemenea tren. Eu una sunt fascinata de ideea de a face o vacanta la bordul unui asemenea tren, evident ca fiecare amanunt al visului este bine pus la punct, doar visez de vreo 15 ani. O sa fiu cu omul fara de care sufletul meu nu poate, o sa am cartea perfecta pentru a ma delecta o ora pe zi, bagajele, cu bagajele a fost cel mai greu! Le-am impachetat si le-am modificat de o mie de ori! Dar in final si rochia pentru seara festiva si pijamaua sunt perfecte! Insa ruta este o provocare!

?????????????????????????????????????????????????????????Blue Train este un veritabil vis pe roti care ofera o experienta de neuitat. Merge din Pretoria inspre Cape Town, apoi inspre Cascada Victoria, in Namibia, dar si inspre un safari in Durban cu cele mai frumoase ternuri de golf. Se pleaca din Pretoria pe 4 itinerarii sud-africane, avand ca destinatii finale Cape Town (1 zi, 1.900 de euro), Cascada Victoria (2 zile, 2.900 de euro), Hoedsproid – Valea Elefantilor (6 zile, 3.800 de euro) sau Port Elizabeth (1 zi, 2.260 de euro). Cred ca as vrea totusi cele 6 zile la bordul acestui tren. Cusetele au baie proprie, telefon, fax, acces la internet, televizor, aer conditionat si alte facilitati la nivelul unui hotel de 5 stele. Trenurile dispun de cate doua saloane: cel principal (unde doamnele pot sorbi ceaiul de dupa-amiaza) si salonul-club (singurul loc unde este permis fumatul, eventual in compania unui pahar de coniac fin). Dar un “amanunt” important il reprezinta peisajele care pot fi admirate. Fascinanta Africa privita de la fereastra acestui tren superb este visul perfect! Trenul albastru este un tren de lux si oricare ar fi itinerariul ales, ai garantia unei calatorii extrem de confortabile la bordul lui, ori asta imi pare un rasfat care merita incercat.

O alta ruta care ma atrage este cea a Transsiberianului. Acest tren implineste visurile celor care iubesc sa calatoreasca peste tot, ducandu-i prin cele mai frumoase peisaje din Rusia, totul intr-un atmosfera de lux, bineinteles. De la Moscova la Vladivostok, peisajele iti taie respiratia. Inaugurat la inceputul secolului trecut, dar folosit mai intens in cele sapte decenii de comunism, de catre oficialii sovietici ( daca nici astia nu stiau ce e ala trai bun), Transsiberianul ofera azi conditii de lux, beneficiind de toate gadgeturile tehnologice, inclusiv de un sofisticat sistem de comunicatii prin satelit. Cei care au calatorit cu el spun ca este un veritabil palat pe roti. Cat despre itinerarii, acestea sunt absolut fabuloase. Ruta clasica dureaza 15 zile (pret: 4.995 euro): Moscova – Sankt Petersburg (se viziteaza Ermitajul si Palatul de Iarna) – Ekaterinenburg (cu pelerinaj la locul de executie a Romanovilor) – Novosibirsk – Irkutsk (excursie pe lacul Baikal) –  Vladivostok. Ruta nord-siberiana si cea mongola (cu participare la Festivalul Naadam de la Ulan Bator) dureaza, fiecare, tot cate 15 zile, pretul fiind tot de 4.995 de euro. In fine, experienta-limita pare a fi Drumul Matasii (20 de zile, 6.995 de euro): Beijing (cu intrari in Templul Soarelui si in Orasul Interzis) – Xian (Pagoda Matasii) – Dunhuang (pesterile-manastiri budiste) – Alma Ata – Taskent – Samarkand – Buhara – Ashabad – Volgograd/Stalingrad – Moscova.

Nu am cum sa nu includ pe aceasta lista Orient Express-ul. La inceput, trenul a urmat ruta Paris – Munchen – Sofia – Istanbul. A fost socotit o proba de excelenta art deco, un monument al stilului de viata hedonist de la sfarsitul secolului al XIX-lea. Astazi, Orient Express-ul te poarta intr-o minunata calatorie prin trecut cu vagoanele sale care au fost restaurate extrem de fidel. Interioarele din tren sunt decorate elegant si  beneficiaza de facilitati de ultima ora. Rutele sale actuale traverseaza Europa si iti ofera  ocazia sa o vezi asa cum ti-ar fi greu sa-ti imaginezi: in toata splendoarea ei. Venece Simplon Orient Express este unul dintre cele mai populare trenuri turistice de lux din lume. Votat ca fiind numarul unu in materie de trenuri de lux din lume, si-a inceput calatoria pe 5 iunie 1883. Trenul este cunoscut mai ales datorita cartii Agathei Christie intitulata “Crima din Orient Express”, dar sincer vreau sa cred ca atmosfera la bordul unui asemenea tren nu este cum se desprinde ea din carte. Astazi, exista mai multe trasee, unul dintre ele plecand de la Paris spre Istanbul via Budapesta – Sinaia – Bucuresti Baneasa (cu opriri de o noapte la hoteluri din capitalele Ungariei si Romaniei). O asemenea calatorie dureaza 6 zile si costa 5.170 de euro. Eu am fost cu trenul la Istanbul si va recomand acest traseu este de o frumusete rara, iar micile gari varuite in alb de la granita sunt niste bijuterii.

O alta alege inspirata imi pare ruta strabatuta de Royal Canadian Pacific. Lansat in 1886, dar suferind numeroase metamorfoze in timp (ultima oara in anul 2000), expresul canadian foloseste inca vagoanele de lux construite intre 1916 si 1930 si ocupate de personalitati precum Sir Winston Churchill, regele George al VI-lea sau regina Elisabeta a II-a, inca de pe cand era printesa mostenitoare. Dar ce ma incanta cel mai mult la acest tren este ultimul vagon al garniturii, in care se afla si restaurantul, are veranda deschisa, pentru cei care vor sa admire incredibila panorama salbatica a peisajului canadian. Dintre cele 5 itinerarii posibile, se detaseaza cel dedicat explorarii Muntilor Stancosi (6 zile, 4.100 de euro) si cel conceput special pentru  care-si incearca norocul la pastrav (6 zile, 5.100 de euro, cu 4 partide de pescuit, pe raurile Bow si Elk si pe lacul Windermere).

orient express orient express1 orient express9 orient 1 orient4Pastrand proportiile, Orient Express este un fenomen care s-a raspandit pe toate continentele. Cele mai importante trasee se afla in Asia si leaga Singapore de Bangkok (3 zile, 1.610 euro, cu escala in capitala Malaeziei, Kuala Lumpur, si cu traversarea podului peste raul Kwai – faimos de pe vremea celui de-al doilea Razboi Mondial; varianta extinsa, pana la Chiang Mai, dureaza 4 zile si costa 1.863 de euro). Pe continentul nord-american, se pleaca de la Washington DC spre Los Angeles, New Orleans, Seattle, Vancouver sau Montreal. O ruta precum Washington – Richmond -Charleston – Savannah – New Orleans (asa-numita ruta Antebellum South) dureaza 7 zile, pretul fiind de 3.190 de euro pentru o cuseta normala in regim de all inclusive. Spania are si ea un luxos hotel pe roti, Al Andalus Expreso, care circula pe traseul Madrid – Sevilla – Cordoba (unde sunt vizitate atat moscheea, cat si cartierul evreiesc) – Baeza – Ubeda – Granada (cu faimoasele sale gradini si cu palatul Nazarine) – Bobadilla – Ronda (cea mai veche arena pentru luptele cu tauri din tara) – Jerez de la Frontera (acces la o crama renumita, Caves de Bodegas Gonzalez Byass, si vizitarea Scolii Regale Andaluze de  Cavalerie) – Sevilla – Madrid (7 zile, 3.000 de euro). Maharajas’ Express este cel mai scump tren din India. In decorarea sa sursa de inspiratie au fost masinile folosite in trecut de catre maharajahi, fiind un exemplu perfect pentru stilul traditional indian artizanal. De la bordul unui tren de lux, cum este Flying Scotsman, Scotia este accesibila doar unui numar limitat de pasageri (maximum 36 pe circuit), care pot opta insa pentru 12 itinerarii in tara lui Braveheart, inclusiv pentru unul dedicat whisky-ului, deloc intamplator numit The Spirit of Scotland (5 zile, 4.100 de euro; popasuri si indelungi degustari la distilerii renumite, precum Glenmorangie, Glenlivet, Talisker, Maccalan, Cranggamore sau Strathisla – “The Home and Heart of Chivas Regal”). Astazi, pe langa diferitele versiuni ale Orient Express-ului, avem asemenea trenuri de lux peste tot in lume, din Europa in Africa de Sud si din Canada in Siberia, visul meu o sa inceapa cand un  steward dragut o sa-mi ureze”Bun venit la bord!”.

Orient-express orient express8 orient express3 Orient express5 orient express7 orient express6 orient2 Sursa foto:www.luxurytrainclub.comwww.flickr.com, www.bestourism.com.express101375093903Carriage%20VSOE%20day

Add a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.